Рада підтримала законопроект про зміни до ПДР: що очікувати водіям
Законопроект Кабміну, яким вносяться зміни до чинних ПДР, підтримала Верховна Рада. Якщо документ підпише президент, то автомобілістів чекає чимало сюрпризів.
Позитивні поліпшення
По-перше, вдалося прибрати статтю, яка дозволяла затримувати порушників на строк до 24 годин. У нових правилах, як і зараз, максимальний термін обмежується 3-ма годинами;
По-друге, юридичні особи не будуть нести відповідальність за порушення правил дорожнього руху, допущені їх найманими працівниками. У першому варіанті законопроекту юрособам пропонувалося оплачувати штрафи, після чого - звертатися до суду для стягнення витрачених коштів у своїх співробітників.
По-третє, також частково зняли тягар відповідальності з власників транспортних засобів. Зокрема, вони не платитимуть штрафи за порушення, допущені третіми особами, якщо протягом 14 днів після отримання «листи щастя» самі порушники визнають свою провину. Наприклад, ви - власник авто, але в той день, коли відеокамера зафіксувала порушення, за кермом сидів ваш сусід, друг або хтось ще. Отримавши повідомлення про накладення штрафу, у вас є можливість уникнути відповідальності за те, що ви не робили. Але для цього потрібна добра воля порушника, який напише заяву в ДАІ;
По-четверте, крім того, з'явилася можливість отримувати повідомлення про штрафи на мобільний телефон або електронну пошту. Для цього достатньо звернутися в ДАІ із заявою, після чого вони зобов'язані безкоштовно внести в базу даних ваші контакти.
Негативні моменти
По-перше, залишилася презумпція вини. Якщо ви власник автомобіля і відеокамери зафіксували, як цей автомобіль порушив ПДР, неважливо, хто був за кермом. Платити будете ви, поки не доведете в суді, що за кермом у той день знаходився хтось інший. Звичайно ж, для цього доведеться витратити час і сили, і необов'язково ваші зусилля увінчаються успіхом. На жаль, поправка, яка дозволяла зробити це в позасудовому порядку, шляхом направлення повідомлення з додатком до нього доказів у вигляді договору оренди, лізингу, прокату і т.д., не була підтримана;
По-друге, окремої уваги заслуговує система нарахувань штрафних балів. Нагадаю, згідно з прийнятими змінами, кожному автолюбителю щорічно нараховується 150 балів. За кожне порушення знімаються бали, після перевищення ліміту потрібно платити. Залишилося незрозумілим, як ця система працюватиме щодо юридичних осіб, що володіють автомобілями;
По-третє, у разі звинувачень у перевищенні швидкості, проїзду на червоне світло і т.д., не потрібна буде доказова база у вигляді пояснень порушника, свідчень очевидців, показників технічних приладів. Достатньо, щоб це зафіксувала відеокамера;
По-четверте, не вдалося позбавити ДАІ права стягнення штрафів на місці, хоча ця норма суперечить недавньому рішенню Конституційного суду і стимулює корупцію.
Інші новини
- Професійний курс в «Rega» - це задоволення від процесу керування та безпека, драйв та адреналін.
- Якщо ви також ледь звільнили своє авто зі снігового полону зранку, ці поради для вас
- Одна з переваг навчання взимку - ви готові до будь-яких несподіванок. Вас не здивуєш ожеледицею, і ви знаєте , як безпечно керувати авто під час снігопаду , в умовах обмеженої видимості.
- У минулому році в Україні значно зросла кількість ДТП через перебої з освітленням.
- Сніг на дорозі - не перешкода, а додаткові можливості.
- Система підготовки водіїв у 2023 році зазнала суттєвих змін. Відповідно до нового алгоритму, кандидат у водії може самостійно вивчити теорію, звернутися до репетиторів чи автошколи.
- Скласти іспит з першої спроби ніколи не буває випадковістю. Це завжди результат вашого відповідального ставлення та сумлінної праці. А ми завжди підтримаємо.